Za oponou zvukového studia

„Ke každé nahrávce přistupuji jako k samostatné výzvě.“ Říká Geoff Tyson, zvukový inženýr Nového fonografu. Pomocí zařízení Endpoint s digitálním mikroskopem opatrně měřím a analyzuji jejich drážky, abych docílil co nejpřesnějšího přenosu každého zvukového záznamu. Několikrát jsem tak při své práci objevil unikátní původní nahrávky, které by jinak zůstaly bez povšimnutí.“

Dalším pilířem našeho workflow je digitalizace. Tedy proces, kterým se záznam z fyzického zvukového nosiče dostane do digitální podoby. Nahlédněte do našeho zvukového studia, kde vám Geoff představí technologie, pomocí kterých pracuje s nejstaršími fonografickými válečky od prvního přehrání přes odstranění šumů a poškozených pasáží až po získání finální podoby digitalizované nahrávky.

Poslechněte si jedny z nejstarších nahrávek v Národním muzeu:

Bohumil Pták – árie Vím, že jsi kouzlo z opery Rusalka

Čeněk Tondl – árie z Prodané nevěsty (1902-1905)